Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання
Оцінювання навчальних
досягнень учнів з трудового навчання здійснюється у двох аспектах: оцінюється рівень
оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, тобто
здатність до застосування вивченого матеріалу під час виконання практичних
робіт. Критерії, за якими здійснюється оцінювання навчальних досягнень учнів мають
комплексний характер. До них належить: рівень застосування знань та умінь в
практичній роботі; уміння користуватися різними видами
конструкторсько-технологічної документації та іншими джерелами інформації;
дотримання технічних вимог у процесі виконання робіт (якість виробу); уміння
організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи;
рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні
операції; дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог;
дотримання норм часу на виготовлення виробу; рівень самостійності у процесі
організації і виконанні роботи (планування трудових процесів, самоконтроль і
т.п.), виявлення елементів творчості.
Рівень навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
І.
Початковий |
1 |
Учень (учениця) розпізнає деякі об’єкти вивчення
(матеріали, моделі, схеми тощо) та називає їх (на побутовому рівні); знає
правила безпеки при роботі в навчальних майстернях |
2 |
Учень (учениця) описує деякі технологічні
об’єкти; розпізнає інструменти та обладнання для виконання практичних робіт |
|
3 |
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з
предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними поняттями); може
використовувати за призначенням робочі інструменти та обладнання |
|
II.Середній |
4 |
Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються
технологічних об’єктів; виконує елементарні прийоми роботи інструментом |
5 |
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з
допомогою вчителя; може виконувати окремі операції; дотримується
послідовності виготовлення виробу; володіє прийомами роботи інструментом |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно відтворює значну
частину навчального матеріалу; дотримується
технології виготовлення виробу; з допомогою учасників проекту і
учителя виконує завдання , що стосуються певних етапів проектної діяльності |
|
III.Достатній |
7 |
Учень (учениця) самостійно і логічно відтворює
фактичний і теоретичний матеріал; виконує практичну роботу відповідно до
інструкцій вчителя; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання
, що стосуються усіх етапів проектної діяльності |
8 |
Учень (учениця) виявляє розуміння навчального
матеріалу, наводить приклади; може самостійно обирати конструктивні елементи виробу; раціонально
організовує робоче місце |
|
9 |
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і
використовує набуті знання і уміння у стандартних ситуаціях; може самостійно
та обґрунтовано обирати конструктивні елементи виробу |
|
IV.Високий |
10 |
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями та
уміннями і застосовує їх у нестандартних ситуаціях; з допомогою учасників
проекту і учителя проектує та виконує всі види запланованих робіт |
11 |
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями і
навичками з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних
ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію; самостійно проектує та
виконує всі види запланованих робіт, допускаючи при цьому незначні відхилення
у технологічних операціях |
|
12 |
Учень (учениця) має системні знання та навички з
предмета, свідомо використовує їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях;
самостійно проектує та виконує, використовуючи відповідні технології, всі види
запланованих робіт |
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІНФОРМАТИКИ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
До навчальних досягнень учнів з інформатики, які підлягають оцінюванню,
належить:
‑ теоретична база знань: уявлення
про інформацію, її властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи,
загальні принципи розв'язування задач за допомогою комп'ютера з використанням
програмного забезпечення загального та конкретно-предметного призначення,
формулювання проблем і постановку задач, побудову відповідних інформаційних моделей,
основи алгоритмізації і програмування, принципи будови та дії комп'ютера,
уявлення про можливості використання глобальної мережі Інтернет, пошук
потрібних відомостей.
‑ практичні навички: навички
роботи з пристроями введення-виведення даних, прикладним програмним
забезпеченням загального і навчального призначення - програмами технічного
обслуговування апаратної складової, операційними системами, програмами для
архівування файлів, антивірусними програмами, редакторами текстів, графічними
редакторами, засобами підготовки комп'ютерних презентацій та публікацій,
табличними процесорами, системами управління базами даних,
інформаційно-пошуковими системами, експертними системами. мультимедійними
комп'ютерними енциклопедіями, педагогічними програмними засобами для
комп'ютерної підтримки навчання з різних предметів, програмами-браузерами для
перегляду гіпертекстових сторінок, програмами для роботи з електронною поштою
та телеконференціями, пошуку потрібних відомостей в глобальній мережі Інтернет,
створення гіпертекстових сторінок тощо; навички складання, описування та
реалізації найпростіших алгоритмів і програм з використанням різних засобів їх
подання, зокрема деякої мови програмування.
Оцінювання якості підготовки учнів з інформатики здійснюється в двох аспектах:
рівень володіння теоретичними знаннями та здатність до застосування вивченого
матеріалу у практичній діяльності.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами
діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень школярів з інформатики,
що відображено в таблиці і побудовано таким чином, що досягнення певного рівня
навчальних досягнень передбачає, що усі вказані для попередніх рівнів знання,
уміння і навички опановані учнем.
Рівні навчальних досягнень
учнів |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів |
І. Початковий |
1 |
Учень (учениця) розпізнає окремі об'єкти, явища і факти предметної
галузі; знає і виконує правила техніки безпеки під час роботи з комп'ютерною
технікою |
2 |
Учень (учениця) розпізнає окремі об'єкти, явища і факти предметної галузі
та може фрагментарно відтворити знання про них |
|
3 |
Учень (учениця) має фрагментарні знання при незначному загальному їх
обсязі (менше половини навчального матеріалу) при відсутності сформованих
умінь та навичок |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень (учениця) має початковий рівень знань, значну (більше половини)
частину навчального матеріалу може відтворити репродуктивно; може з допомогою
вчителя виконати просте навчальне завдання; має елементарні, нестійкі навички
роботи на комп'ютері |
5 |
Учень (учениця) має рівень знань вищий, ніж початковий; може з допомогою
вчителя відтворити значну частину навчального матеріалу з елементами логічних
зв'язків; має стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних
на комп'ютері |
|
6 |
Учень (учениця) знайомий з основними поняттями навчального матеріалу;може
самостійно відтворити значну частину навчального матеріалу і робити певні
узагальнення; вміє за зразком виконати просте навчальне завдання; має стійкі
навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) вміє застосовувати вивчений матеріал у стандартних
ситуаціях; може пояснити основні процеси, що відбуваються під час роботи
інформаційної системи та наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень;
вміє виконувати навчальні завдання, передбачені програмою |
8 |
Учень (учениця) вміє аналізувати навчальний матеріал, в цілому
самостійно застосовувати його на практиці; контролювати власну діяльність;
самостійно виправити вказані вчителем помилки; самостійно визначити спосіб
розв'язування навчальної задачі; вміє використовувати довідкову систему |
|
9 |
Учень (учениця): вільно володіє навчальним матеріалом, застосовує знання
на практиці; вміє систематизувати і узагальнювати отримані відомості; самостійно
виконує передбачені програмою навчальні завдання; самостійно знаходить і
виправляє допущені помилки; може аргументовано обрати раціональний спосіб
виконання навчального завдання; вільно володіє клавіатурою |
|
IV. Високий |
10 |
Знання, вміння і навички учня (учениця) повністю відповідають вимогам
державної програми. Учень (учениця) володіє міцними знаннями, самостійно
визначає проміжні цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти,
явища; вміє самостійно знаходити додаткові відомості та використовує їх
для реалізації поставлених перед ним навчальних цілей, судження його (її)
логічні і достатньо обґрунтовані; має певні навички управління інформаційною
системою |
11 |
Учень (учениця) володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати
особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної практичної
роботи; вміє самостійно знаходити джерела різноманітних відомостей і
використовувати їх відповідно до мети і завдань власної пізнавальної
діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях;
вміє виконувати завдання, не передбачені навчальною програмою; має стійкі
навички управління інформаційною системою |
|
12 |
Учень (учениця) має стійкі системні знання та продуктивно їх
використовує; вміє вільно використовувати нові інформаційні технології для
поповнення власних знань та розв'язування задач; має стійкі навички
управління інформаційною системою у нестандартних ситуаціях |
Коментарі
Дописати коментар